måndag 6 augusti 2012

Nej, nu får man ta sig samman

och börja jobba lite smått. I dag gjorde jag ett litet ryck i klassrummet - packade upp alla lådor som jag släpar med mig från klassrum till klassrum varje år. Jag vet att man kunde slänga 75% av innehållet i lådorna, men frågan är: Vad skall jag slänga? De där arbetsuppgifterna kanske jag behöver sen... att jag inte hittar dem sen, ifall jag skulle behöva dem är ju en annan sak.
Det som är skönt är att komma igång i god tid och inte behöva stressa så mycket sen när terminsstarten närmar sig. Det brukar vara alldeles tillräckligt att göra ändå, alla "sista-minuten-uppgifter.

Härligt väder i dag... Inte så blåsigt för en gångs skull!
Kvällens program är att baka till squaredansarnas planeringsmöte i morgon, det ska vara här hos oss på bryggan, är det tänkt. Hoppas bara att vädret håller i sig...

- Posted using BlogPress from my iPad



Location:Skutviken,,Åland

Inga kommentarer: