onsdag 13 maj 2009

Kolla Skaldeman mm...

Idag ringde jag till VISAs kundsevice och beställde ett nytt VISA-kort. Det tar en vecka att få det. Hoppas bara att det finns hotell och flygstolar kvar då, det var redan fullt när jag försökte boka. Typiskt nu när vi (jag) har bestämt resmål och hittat både hotell och flyg.
Det enda konstiga var att det inte serverades någn mat på hotellet, så t o m frukost måste man fixa själv någonstans. Men med erfarenhet av de kontinentala frukostarna bestående av en coissant och kaffe/te, så kanske det inte är någon förlust...


Skaldeman har utkommit med en ny kokbok. Den måste vi alla skaffa, finns på adlibris. Men ifall ni missade länken till hans framträdande i Skaraborgs TV (som jag hade för några dagar sedan) kommer den en gång till här !

4 kommentarer:

Jolly Roger sa...

I Malaga har jag lossat olja ett dussintal gånger. En gång flög jag hem på ledigt därifrån. Medan jag väntade på agentskjutsen satt jag på ett kafé under en motorväg nära hamnen. Jag har inga speciella åsikter om stan men Andalusien och Costa del Sol är väl alltid OK

Brittelisabet sa...

Jo, det verkar fint... och i Malaga finns Picassomuset - bara det! Fast där har dom inte Guernica, tyvärr... men det måste väl finnas andra picassotavlor där?

Åsa sa...

Men vad förargligt, hoppas det löser sej.
Personligen skulle jag inte vilja åka bort över julen, jag tycker att det är mysigaste helgen på hela året!

Brittelisabet sa...

Jo, jag har nog alltid gillat julen, men det är också mycket stress och förväntningar som kanske inte uppfylls. Och ungarna har en mindre att känna att dom "måste" vara hos...