onsdag 17 juni 2009

Onsdag i Kasnäs

Vi tog lite sovmorgon i morse, men när vi äntligen masade oss upp var det en klarblå himmel, men blåsigt och iskallt i vinden.
Johan gick på toaletten och när han kom tillbaka blev han haffad av grannbåten, som hade problem när de skulle lägga ut. Säkert en halv timme satt han och höll i båten medan skepparen försökte komma åt att styra ut från bojen. Det lyckades aldrig, så båten ligger fortfarande kvar.
Som tack för hjälpen inbjöds vi till Kairos på öl/vin. Vi kom just därifrån, ännu en stor fin båt vi fick besöka, och det känns lite kyffigt att komma hit ner i Linas trånga salong efter att ha suttit i en Bavaria 40 någon timme.

Här sitter Johan och håller Kairos i morse.

Vi har varit på Blåmusslans naturum och tittat idag. Det var verkligen sevärt, det beskriver Östersjöns flora och fauna. Jag minns att jag varit dit en gång tidigare, när vi var på folkdansstämma till Kimito var vi på en busstur som bl a tog oss till Blåmusslan.
Helena av Nystad har anlänt på eftermiddagen. Det är ett stort skolskepp som seglar runt hela jorden med ungdomar. De hade lite besvär att ta sig in till bryggan, de ligger på andra sidan bryggan där vi ligger. Säkert 20 personer är ombord, mest ungdomar.

På andra sidan bryggan ligger Helena, man ser mest masterna, jämför med Linas master som är andra från vänster...

I morgon bär det vidare till Hangö. Det blir nog att fira Midsommar där.