onsdag 10 juli 2013

Riktig vilodag

I morse var det sovmorgon, den var nog 10:00 innan vi kravlade oss upp ur bingen. Hundarna verkade också nöjda med sovmorgonen, det var ju ganska ruggigt väder, gråmulet och regnskurar.

Sen masade vi oss upp och jag gick en kort promenad med hundarna, och sen blev det frukost.

Liza har känt sig lite krasslig sen vi åkte. Hon har inte velat äta, och igår, när hon inte kunde motstå ett härligt kycklinglår, spydde hon upp hela middagen i sittbrunnen. Det hamnade på mattan, så det var bara att skölja allt överbord... fiskarna fick sig en läcker middag!

Jag genomförde min Runkeeper-träning idag, vilket dom som är på FB väl noterat. Det var fint att springa här på Fiskö... inte så backigt, och kul med alla krökar; vad finns bak nästa krök?

Tyvärr fins ingen dusch eller bastu här, så det blev ett dopp i böljan blå efter träningspasset. Men det var också riktigt skönt!

Sen har vi nog bara chillat i salongen och även i sittbrunnen på kvällskvisten. Riktigt skön dag, faktisk!

Nu tittar vi på TV, Historieätarna, som sänds i repris. 70-talet... då var ju jag med! Känner inte riktigt igen mig... konserverad potatis? Det har jag nog aldrig ätit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ganska skönt med en mulen dag faktiskt! Fast när jag kom så långt att jag började stryka tittade solen fram..
Vi ser också på 70-talsprogrammet, det är kul, för nog är det mycket man känner igen! Men konserverad potatis har nog inte jag heller ätit, men rökandet känner jag ju igen.. ;-)
Hoppas Liza kryar på sej nu, stackarn!
Vi packar för Malung nu och åker iväg lördagmorgon!

Åsa