onsdag 18 mars 2009

Thailandsminnen


I kväll har vi varit till Saltvik på videokväll - Brollan har visat bilder från Thailandsresan.
Det inspirerade mig att ta fram och titta på våra bilder från 2003 när vi var i Khao Lak. Jag minns den långa stranden, sanden och den svala bungalowen. Fina minnen, och visst längtar man lite efter en sådan resa igen.
Det var kul att se Brollans bilder från Khao Lak. Vi var där året innan tzunamin, så vår fina bungalow var nu bortspolad, och det enda vi kände igen var "linfärjan" över floden och Tarzan bar.
Fast linfärjan var ny och föraren var fem gånger fetare än den lilla knotiga gubbe som satt hopkrupen som en fällkniv i ett hörn på flotten och halade oss över floden. Han var gjord av strandved överdagen med torrt getskinn, såg det ut som.
Var är gubben nu? Omkom han i tzunamin? Jag hoppas att han satt på sin flotte och lyftes med av vågen och klarade sig...
Synd att vi inte tog en enda bild av honom.

7 kommentarer:

Jolly Roger sa...

Märkte du av några fler besök eftter att jag länkade ditt inlägg om Calle Linné till min kommentar i Annika Dahlquists blogg?

Brittelisabet sa...

Jo, jag hade rekordmånga besök igår! Jaha, där var förklaringen! :-)

Anonym sa...

Snart har alla utom vi varit i Thailand...
Jag skulle vilja resa mycket mer, men är så jäkla flygrädd!

Brittelisabet sa...

Jo, men flyga är inte så farligt... ner kommer man alltid! :-)

Anonym sa...

Ja, det där är kommentarer jag älskar att höra.. ;-)

Anonym sa...

Och kanske upp med efter det.(Himmelen).

Brittelisabet sa...

Man har tur om man kommer upp, det är inte sagt att man levat så snällt... men man hoppas ju att man kommer uppåt...