lördag 9 maj 2009

Lördagens blogg

När jag vaknade i morse skvalade det utanför fönstret. Regnet stod som spön i backen. Det var bara att dra täcket över huvudet och somna om.
Kl halv 10 blev jag väckt av Johan - fukosten var färdig. Halv 10 - man måste väl hasa sig upp då...
Efter frukost (bacon och äggröra) och förmiddagskaffe tog vi itu med storstädning. Enjotrasorna var i full gång ett par timmar. Tvättmaskinen gick på högvarv och slutligen kom även dammsugaren fram för att dammsuga mattorna.

Sen bar det av till Saltvik på eftermiddagskaffe. Jag snyftade lite, så Brollan lovade att hjälpa till med att fixa Kadetten för ombesiktning i morgon. Det är bara en vecka till, knappt, sedan blir det körförbud. Plåtar är införskaffade, vi köpta underredesbehandling på macken i Godby, så hoppeligen blir det fixat i morgon. Bara det blir godkänt sedan, och framför allt - att jag får tid för att visa upp bilen innan torsdagen, annars blir det ombesiktingen och då hittar dom antagligen något annat fel. *Suck*

På eftermiddagen har Johan trimmat riggen och jag har grävt i mina land. Det värsta ogräslandet har jag grävt upp, det känns skönt.

Middagen bestod av egenhändigt uppfiskade gösfiléer - gott!

Vi tyckte det var så gott så vi for ut och lade nät efter middagen. Det blåste ganska bra, men efter två försök är nu nätena å plats och i morgon har vi förhoppningsvis nya abborrar och gösar i nätena!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja, det var ett rogivande skvalande här i stan också i morse! Vi hade tänkt åka ut till Föglö med lite grejer, men när jag öppnade ena ögat där vid åtta-tiden så kände jag att vi gott kunde sova vidare!
Gös är en jättegod fisk, men vi får mest abborre där vi fiskar och det gillar vi också!

Brittelisabet sa...

Jo, men abborre är den bästa fisken, absolut! Rökta abborrar, finns inget bättre!

Nu ska vi strax ut och ta upp näten, fåse vad det blir för fångst...