fredag 12 mars 2010

Hej igen!

Ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag nu, men det har varit mycket, som dom brukar säga.
LCHF-kursen tog slut i onsdags, så lite har det minskat. Men nästa vecka börjar utvecklingssamtalen, då är det fullt upp alla kvällar!
Den stor förändrigen är väl att det har varit vårväder den här veckan. Gud, vad härligt det har varit! Jag njuter verkligen.
I helgen är jag gräsänka (vlket konstigt ord!) för Johan är till Bålsta på callerkurs. Det känns väldigt konstigt att sitta här ensam en fredagskväll. Men jag hörde just på nyheterna att folk har blivit mindre ensamma sedan facebook kommit in i deras liv, så jag ska logga in på facbook när jag skrivit det här inlägget.

De senaste 4-5 veckorna har det varit mycket arbete med LCHF-kursen, och jag har även varit extremt noga med kosten. Inte en överlopps kolhydrat har fått slinka ner.
Det har också gett resultat. De 5 trivselkilon, som jag inte riktigt brytt mig om att göra mig av med, har börjat krympa bort så sakteliga. Nu är det bara 2 kg kvar. Jag har tagit det som ett litet experment i samband med LCHF-kursen. Man måste ju veta vad man pratar om och kunna ge råd när folk fastnar på platåer, som ju sker förr eller senare.
Det är tack vare Skaldemans senaste bok Varför går jag inte ner i vikt som jag kommit mig för att testa några grejer. Jag har fört matdagbok på http://www.lchf.se/ , jag har undvikit mellanmål och slutat med min aspartamsötade magnesiumtablett på morgnarna. Och vinkonsumtionen har krymt till ett minimum. Det märks på vågen och på kläderna. Det är så enkelt att gå ner i vikt med LCHF, man får äta sig mätt och hålla sig mätt i många timmar.
Det här är Skaldeman. Han har gått ner 60-70 kg på LCHF-kost.

Inga kommentarer: