söndag 15 mars 2009

Hotellfrukost

De satsar mycket på low-fat på Scandic hotell i Borlänge. Yoghurtarna är antingen fettsnåla eller sockrade eller både och. På brödavdelningen hittar man frallor av allehanda slag. Många har frön strödda ovanpå, det ser nyttigt ut. Ett grövre bröd finns, det liknar lite våra Reisumies, men känns sötare.
Äggröra finns det men inte bacon. Stor besvikelse! Då är alternativet kokta ägg, 7 min eller 3 min koktid. Äggen är kalla och även de som kokat 3 min är hårdkokta. Ett konststycke i sig!
Kaffet är odrickbart, snarlikt gamla Ålandsfärjans kaffe, den som försökt sig på det.

Min frukost blev: En halva av det reisumiesliknade brödet, tjockt med smör på, ost och skinka, två löskokta hårda ägg, te. Samt en liten bit tunnt knäckebröd med tjockt lager smör och ost.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hos Tor Kudinoff kan man äta bacon och ägg till lunch alla dagar. Jag var där i dag och åt ett paket bacon och två ägg. Han har förstått det där med LCHF...
du sku pröva nån gång.

Brittelisabet sa...

Nej, fy sjutton, dit går jag inte! Hellre börjar jag med kolhydratkost!